måndag 3 december 2007

ta på dig stövlarna som en slampa

nu jobbar jag inte på gondolen längre utan som servitör på en annan restaurang på sveavägen. det roliga är att min chef är dansk. av nån jävla anledning så tror danskar att dom pratar som oss vettiga i sverige (sverige är långt ifrån vettigt iof). så kom han till restaurangen igår och bara började prata danska med mig.
asså jävla cp. har ni sett på tv oxå. när dom har typ program med hela norden eller nått. och danmark får va med. så står danskarna och pratar danska med svenskar och svenskarna svarar på engelska bara för att det är så jävla fult och äckligt språk. landet är förjävligt ända dom har är öl. högsta berget är en kulle på 20 meter. skit va bra ni är danmark.

om du är packad nån gång. pröva prata backlänges. då pratar du typ flytande danska. kanske blev lite rörigt det jag skrev där uppe men jag hatar danmark så otroligt mycket för jag gillar inte folk eller länder som tror att dom har allt det där och pratar som fulla kaniner med kuk i halsen.

så klart jag blir upprörd när min chef kommer från ett annat land och pratar ett språk jag inte förstår och tycker han är bra när det är jag som är bäst. så är du dansk? håll dig en jävla bit ifrån mig är du snäll, blir ju äcklad.

Konst har ingen fiende förutom nonchalans
Bättre att böja än att bryta
Det finns ingen så blind som de som inte kan se
Blod är tjockare än vatten
Prata tyst och mjukt, men bär på ett slagträ
Alla moln är fyllda med silver
Rädsla är stärkare än kärlek
Bättre foten slinter än tungan
Det regnar inte, men det öser ner

en liten sidenote: mina inlägg i denna blogg bygger enabrt på min okunskap och fördommar.

jag orkar inte rätta mina inlägg längre så ni får stå ut med att jag stavar massa fel

3 kommentarer:

Anonym sa...

måste bara säga att emelie som kommenterat några av dina inlägg är klockren!!! sjukt bra svar på dina inlägg har hon. men jag tycker det roligaste av allt är att dina kompisar verkar ta åt sig mer än du. gillar din blogg strutsen, men gillar hennes kommentarer mest.

Anonym sa...

hej caarl

kul att du gillar min blogg. dom som läser och kommenterar min blogg har lika stor del i den som jag som skriver.

emelie är väll den ända just nu som kan knäppa mig på näsan.

Anonym sa...

hørt denne? er det du eller overseer som er originalen? ;)