måndag 5 november 2007

fuck leggings

så glad att jag slipper se skiten nu när det blivit kallt. avklippta oftast svarta strumpbyxor. herregud va fult. och sen eran jävla tunika. för första gången är jag glad att det har blivit vinter så jag slipper vandrande h&m skyltdockor.
va lyckas ni uppnå genom att se ut som alla andra. ni är som myror i en myrstack. springer över allt och ser exakt lika dana ut.

jag gick fram till en tjej i för nån månad sen och fråga varför hon hade på sig leggings, och varför just denna sommar. hon svara "för att det är bekvämt och snyggt". ja men leggings fanns och köpa förra året oxå men nu är dom jävligt snygga eller hur ditt jävla knaster lär dig tänka själv nångång! dom är inte snyggare i år än dom va förra året. dom ser exakt lika dana ut.

och våga bara, våga bara ta på er jävla gåsjacka i vinter!

jag förstår inte själva grejen med mode. någon säger att en färg är inne. en vecka senare har alla på sig den färgen. det är snarare ett tecken på osäkerhet än att känna en tillhörighet. men som med allt annat är ni så jävla rädda för va folk ska tycka om er.


lila är det som gäller i höst. speciellt för tjejer. jag ber er på mina bara knän, köp inte lila bara för att lindex och h&m vill att ni ska köpa det.

vi föds som orginal, växer upp och dör som kopior

- Struts

3 kommentarer:

Emelie sa...

Min lilla strutskatt. Tycker du är söt som bryr dej om vad alla andra har på sig. Men det jag har svårt att förstå är hur du kan störa dej så mkt på att alla klär sig likadant när du själv är en av dom. Visst, du har inte leggings på dej, men det beror mest på att du är kille (eller nåt sånt). Däremot klär du dej precis som vilken annan kille som helst. Randig t-shirt och jeans. Jag skulle dessutom inte bli förvånad att se dej i ett par converse-skor, sveriges mest orginella skor eller? Vännen, om du hade haft turen att födas som tjej skulle du glatt trippat omkring i dina fina leggings tillsammans med din lila tunika, det är jag helt säker på. :D Puss på dej /MLi

Anonym sa...

Vet du, lilla vän, varför alla tjejer går i lila denna vintern?
- FÖR ATT DET INTE FINNS NÅGRA ANDRA FÄRGER ATT FÅ TAG PÅ!
De färger som jag tycker om är inte inne, alltså finns de inte i affärerna. Så är det bara.
Väldigt synd - men realiteten.
.
Och sen... vad föredrar du att tjejer har på sig då? Du som bryr dig så mycket om hur folk ser ut?

Anonym sa...

inget.