torsdag 15 november 2007

kyss mig naken, rädd,och svettig

bloggar har poppat upp som tuttar i högstadiet. dom finns över allt. stora, små, bra eller dåliga. men bloggar började som ett sätt för många att säga va dom TYCKER om saker som dom upplever i sin vardag. INTE nån dagbok om va ni äter till frukost.

jag förstår att det är jobbigt att ni år efter år inte kommer med i big brother. att ni saknar bekräftelse fullkomligt från era vänner och går hem utan ragg från krogen. men är det inte lite tragiskt att ni försöker ska dån form av såpa om er egen vardag och sedan publisera det på eran blogg och hoppas på att folk ska skriva "va mysig hon verkar va hon har säkert världens bästa liv".

det sjukaste är att det har gått så överstyr att folk gör vidoebloggar som inte är nått annat än att försöka skapa sitt eget big brother.

jag saknar vettigt folk i vardagen, jag gör det verkligen. jag saknar människor som det INTE står "jag behöver bekräftelse" i pannan på.

jag kommer aldrig skriva om vad jag gör på dagarna för det skiter ni i. jag skriver om vad jag tycker. om man inte har nått vettigt och säga ska man ge FAN i att blogga.

det som är grymt kul är att se att alla tror att dom är så jävla annorlunda. skriver om mode t ex. va som är inne och att dom har kommit på själva som är mode i höst. ni skriver samma sa allihoppa och ni ser likadana ut! inte nog att ni går runt på stan och ser förjävliga ut och exakt likadana ut. ni skriver om samma skit. om era extremt tråkiga liv. jag ska förklara varför dom är tråkiga. FÖR ATT NI SKRIVER SAMMA SAK I VARJE JÄVLA BLOGG!
ni skriver va ni gör äter har på er allt. jag kan läsa 40 bloggar om dagen men det känns som jag läser samma skit varje jävla gång. jag läser om tjejen som inte fick va med i big brother och därför känner sig misslyckad.

jag byter ämne nu. tänkte prata om nått som jag älskar otroligt mycket; MAT!

nått som jag inte gillar däremor är alla jävla light, lätt, mina, lättsockrat mm.
kan jag få njuta lite när jag äter eller måste jag köpa erat äckliga fullkorn som smakar torr åker. det går inte att hitta vanlig mat längre. om jag vill ha nått fett så står det "endast 25% fett" eller nått åt det hållet.

detta hjälper inte folk. det gör folk lata. dom tror att om dom köper lightprodukter kommer dom gå ner i vikt. NEJ DIN DUMMA JÄVEL! du går ner i vikt om du rör på kroppen precis som det är gjort för. den är där för att du ska använda den. går du och och rör på dig kan du äta vafan du vill. men folk väljer att sitta hemma och blogga sina superintressanta liv som mest handlar om att hävda sig.

jag vill inte äta light hela mitt liv och dö med vetskapen om att aldrig fått njuta av riktig mat. är det kul att lida igenom hela sitt liv för att se bra ut inför andra? jag menar det är ok att köpa 3 liter pucko och em munk. men många väljer att inte göra det pga av att hon i kassan kanske kommer tro att du är tjockis. det roliga är att du står redan där. så det finns inte så mycket att dölja.

min uppmaning till er: ät varfan ni vill. köp fet mat som får er att le och klappa er på magen. sen gå ut och rör på er

INTE: sitta hemma och ruttna och äta fullkorn

då tänker ni "kan man inte äta nyttigt och röra på sig och tycka det är kul". faktum är att fet mat är godare ämn nyttig mat därför borde man äta fet mat för att det är gott. du kan fortfarande ta hand om dig och din kropp.

om du vill gå ner i vikt. RÖR PÅ DIG! byt inte matvanor för kroppen kommer inte bränna fett bara för att du äter light. ät fet mat och gå på en promenad så kommer du må toppen. det lovar jag för jag är ett levande bevis på detta.

en annan sak jag vill prata om

när jag åker buss så sitter det folk där naturligtvis. dom flesta ser ut som jag vet inte vad. inte är det vackert iaf. sen när man åker förbi nacka gymnsium går det alltid på nån gåsjacka. jag får verkligen göra allt i min macka för att inte gå fram till den personen och slå honom/henne.

men det jag ville säga är att ibland, kanske 3 ggr i veckan sitter man där och tittar på alla. så är det nån som tittar på tebax. sen sitter man där och tittar på varran. sen ser jag att hon har slutat titta på mig men ser efter ett tag att hon har tittat på mig i typ 5 min genom spegelbilden i fönstret. sen går hon bara av. asså kan tjejer öppna munnen och säga nått. fruktansvärt jobbigt när dom typ ler och tittar på en sen inte gör ett skit. först är det najs sen är det fucking störande.
det mest sjuka är att om man en tjej tittar på en och man tittar tebax och råkar gå av på samma hållplats och ska samma väg ned för trappen så tror hon att man är en äckelgubbe. det finns lixom inget bra sätt att gå tillväga. bara en ren terror med dessa blickar. så om du inte ska säga nått vettigt till mig. ge fan i att kolla på mig då eller så skriker jag över hela jävla bussen så du aldrig mer vill kolla på mig så slipper jag dig, knaster.


Annawii i sin videoblogg

Inga kommentarer: